Geschiedenis Clark
Een Overzicht van de Geschiedenis van Clark: Een Eeuw van Innovatie
1903 |
Eugene B. Clark wordt manager van de Celfor Tool Company, waar draaiboren gemaakt worden voor de spoorwegindustrie. |
---|---|
1917 |
De eerste 'Tructractor' wordt gebouwd. |
1922 |
Introductie van de eerste stapelaar 'Truclift'. |
1938 |
Productie van de eerste 'Carloader', de eerste elektrische heftruck en het meest bekende model, dat in productie zal blijven tot 1964. |
1976 |
Clark bouwt zijn 500.000ste heftruck. |
1990 |
Clark is de eerste heftruckproducent die bij elk toestel een veiligheidshandleiding levert. |
1997 |
Clark produceert zijn 1.000.000ste heftruck. |
2004 |
Opening van het nieuwe Europese hoofdkantoor in Duisburg, Duitsland. |
2006 |
Voorstelling van de GEX en GTX, twee nieuwe elektrische modellen met een ongeëvenaarde manoeuvreerbaarheid dankzij hun uitstekende draaicirkel. |
2017 |
Clark viert zijn 100-jarig bestaan. |
2020 |
Lancering van duurzame modellen |
2022 | Digitale transformatie |
2023 | Uitbreiding van wereldwijde aanwezigheid |
2024 | Toekomstgerichte innovaties |
1903: Het Begin van Een Legende
In 1903 werd Eugene B. Clark manager van de Celfor Tool Company, een bedrijf dat draaiboren produceerde voor de spoorwegindustrie. Dit vormde het begin van de lange en rijke geschiedenis van Clark in de industrie.
1917: De Eerste Stap in de Wereld van Chariots
Het jaar 1917 markeert een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van Clark, toen ze de eerste 'Tructractor' produceerden. Dit betekende hun intrede in de wereld van de heftrucks en legde de basis voor hun toekomstige successen.
1922: Innovatie met de 'Truclift'
Clark bleef innoveren en in 1922 introduceerden ze de eerste stapelaar, bekend als de 'Truclift'. Deze innovatie verbeterde de efficiëntie van magazijnen en legde de basis voor verdere ontwikkelingen in de industrie.
1938: De Geboorte van de 'Carloader'
In 1938 produceerde Clark de eerste 'Carloader', de eerste elektrische heftruck. Dit model zou een van hun meest iconische en bekende modellen worden, en zou tot 1964 in productie blijven.
1976: Halverwege naar Een Miljoen
De productie van Clark bereikte in 1976 een nieuwe mijlpaal toen ze hun 500.000ste heftruck produceerden. Dit illustreert de groei en het succes van het bedrijf gedurende vele jaren.
1990: Veiligheid voorop
In 1990 was Clark een pionier op het gebied van veiligheid, toen ze als eerste heftruckproducent bij elk toestel een veiligheidshandleiding leverden. Dit toont hun toewijding aan het waarborgen van de veiligheid op de werkplek.
1997: Een Miljoen en Meer
Clark bereikte in 1997 een indrukwekkende mijlpaal toen ze hun 1.000.000ste heftruck produceerden. Dit getuigt van hun enorme impact en aanwezigheid in de industrie.
2004: Uitbreiding naar Europa
In 2004 opende Clark zijn nieuwe Europese hoofdkantoor in Duisburg, Duitsland. Deze stap markeerde een belangrijke uitbreiding van hun activiteiten en aanwezigheid op de Europese markt.
2006: Innovatie met de GEX en GTX
In 2006 introduceerde Clark de GEX en GTX, twee nieuwe elektrische modellen met ongeëvenaarde manoeuvreerbaarheid dankzij hun uitstekende draaicirkel. Dit toont aan dat Clark blijft innoveren en streven naar verbetering.
2017: Een Eeuw van Succes
In 2017 vierde Clark zijn 100-jarig bestaan, een mijlpaal die hun langdurige toewijding aan excellentie en innovatie in de heftruckindustrie onderstreept.